• Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki. Siła i inspiracja do nowych wyzwań

W niniejszej książce − PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI - siła i inspiracja do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50+ do zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza, doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić własny biznes.

Podtytuł Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki. Siła i inspiracja do nowych wyzwań
Autor Aldona Dereń, Małgorzata Rutkowska, Jan Skonieczny
Rok wydania 2024
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 124
55.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-638-3

KOBIETY W NAUCE. Próba wyjścia poza stereotyp jest pierwszą z cyklu książek poświęconych kobietom odważnie przeciwstawiającym się przyjętym stereotypom dotyczącym płci. W monografii autorzy dokumentują praktyki i osiągnięcia kobiet naukowczyń, które z uporem i determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim świecie nauki.

KOBIETY W BIZNESIE to druga część trylogii. Autorki analizują w niej kariery biznesowe kobiet przełamujących bariery i wspinających się na szczyt drabiny korporacyjnej, kierując dużymi przedsięwzięciami biznesowymi. Ich poziom empatii, współpracy i umiejętności komunikacyjnych czyni je skutecznymi liderkami.

W niniejszej książce − PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI - siła i inspiracja do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50+ do zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza, doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić własny biznes.

Wprowadzenie 9

Rozdział 1
Proces starości a aktywizacja zawodowa seniorów w świetle literatury i badań naukowych 13
1.1. Społeczne teorie starzenia się 13
1.2. Rozumienie przedsiębiorczości 23
1.3. Srebrna przedsiębiorczość 29
1.4. Srebrni przedsiębiorcy 39

Rozdział 2
Kształtowanie postaw i zachowań przedsiębiorczych kobiet 57
2.1. Kobiety na rynku pracy - przegląd badań 57
2.2. Przedsiębiorczość kobiet 64
2.3. Srebrna przedsiębiorczość kobiet − jak definiować 77

Rozdział 3
Portrety przedsiębiorczych kobiet 50 91
3.1. Uwagi ogólne 91
3.2. Firma jest kobietą 93
3.3. Starsze kobiety − przedsiębiorczynie i ich motywacje przedsiębiorcze 104

Zakończenie 109
Bibliografia 111

Recenzja: dr hab. inż. Teresa Kupczyk, prof. AWL

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku